دست از راحت طلبی برداريد. فقط زماني پيشرفت خواهی کرد که با سختيها و مشکلات مقابله کنيد
کاربر گرامی ، لطفا با یکی از مرورگرهای زیر از سایت بازدید کنید تا بهتر بتوانید از تمامی مطالب استفاده نمایید

زندگینامه دکتر علی اکبر سیف

  • دسته: تحقیق،جزوه،پروژه »


    http://zeynal.ir/uploads/z/zeynal/183071.jpg


    زندگینامه دکتر علی اکبر سیف با نام جمعه ها توسط انتشارات دیدار منتشر شد . این کتاب توسط خود دکتر سیف نگاشته شده است . دکتر سیف  استاد مسلم روانشناسی تربیتی در ایران است که برای تمامی دانشجویان روانشناسی و معلمان و جامعه آموزش و پرورش شخصیت شناخته شده و محبوبی است.

    من در سال 1320 در شهر نهاوند به دنیا آمدم . تحصیلات دبستان و دبیرستان را در همین شهر گذراندم. پس از پایان رساندن تحصیلات و دریافت گواهی نامة دیپلم دبیرستان در رشته ریاضی ، برای گذراندن دوره نظام وظیفه ، داوطلب خدمت در سپاه دانش شدم . پس از 4 ماه دوره تعلیماتی (نظامی و تربیت معلم) ، 14 ماه خدمت در روستا به عنوان معلم در دوره اول سپاه دانش ، و 4 ماه دوره تکمیلی تعلیماتی (تربیت معلم) ، در مهر ماه سال 1343 به عنوان معلم روستاهای نهاوند در خدمت آموزش و پرورش در آمدم .

    چند ماه پس از استخدام در آموزش و پرورش (دیماه 1343) ، به عنوان سپاهی ممتاز ، برای ادامة تحصیل در دورة یک سالة تربیت سرپرست سپاه دانش از سوی مؤسسة تحقیقات تربیتی (دانشسرای های عالی سابق و دانشگاه تربیت معلم فعلی) انتخاب و به تهران فراخوانده شدم . پس از پایان یافتن دورة یک سالة سرپرستی سپاه دانش ، در دورة لیسانس (دورة سه سالة مکمل) یک سال نخست در رشتة آموزش و پرورش با گرایش روانشناسی پذیرفته شدم و در سال 1347 به دریافت درجة لیسانس (به تعبیر امروز کارشناسی) از دانشسرای عالی سپاه دانش که از دانشسرای عالی تهران مستقل شده بود نایل آمدم . از آنجا که در میان فارغ التحصیلان لیسانس دورة اول دانشسرای عالی سپاه دانش رتبة اول را کسب کرده بود ، از سوی وزارت آموزش عالی برای ادامة تحصیل در دورة فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) و دکتری در رشتة روانشناسی تربیتی یک بورس 4 ساله به من اعطا شد و در شهریور 1348 به کشور ایالات متحدة امریکا اعزام شدم و در دانشگاه ایلینویز جنوبی تحصیل در دورة تحصیلات تکمیلی را آغاز کردم . در خرداد 1350 دانشنامة فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) و در خرداد 1352 دانشنامة دکتری را از همان دانشگاه کسب نمودم . در تیرماه 1352 به ایران بازگشتم و بلافاصله در دانشسرای عالی سپاه دانش که بعداً به دانشگاه سپاهیان انقلاب و سپس به دانشگاه ابوریحان بیرونی تغییر نام یافت و پس از انقلاب با چند دانشگاه و مؤسسة آموزش عالی دیگر ادغام شد و مجتمع دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی (دانشگاه علامه طباطبائی فعلی) را به وجود آورد با سمت استادیاری به آموزش و پژوهش مشغول شدم .

    از 1352 تاکنون در آموزش عالی ایران مشغول خدمت بوده و به تدریس و تألیف و پژوهش در رشتة روانشناسی تربیتی (پرورشی) اشتغال داشته ام . سمت های اجرایی من شامل دو سال رئیس دانشکدة علوم تربیتی دانشگاه سپاهیان انقلاب ایران ، یک دوره مدیر گروه روانشناسی پیام نور ، و یک دوره مدیر گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی بوده ام .


    تقدیرنامه ها

    - برگزیده شدن کتاب سال

    - برگزیده کتاب سال

    - جشن هزار و یکمین کتاب دانشگاه پیام نور

    - فارغ التحصیل رتبة اول رشته آموزش ابتدایی

    - اهدائی فصلنامه تعلیم و تربیت.

    - اولین سمینار راهنمایی و مشاوره

    - دومین همایش فناوری آموزشی

    - اولین کنگرة سراسری روانشناسی

    - بزرگداشت خادمان نشر دانشگاه علامه طباطبائی

    - پژوهشگران نمونة دانشگاه علامه طباطبائی

    - اهدایی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد خوراسگان)

    - سومین مجمع زبان و ادب فارسی

    - روز پژوهش

    - استاد نمونة دانشکدة پزشکی دانشگاه شهید بهشتی

    - استاد برگزیدة دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی علامه طباطبائی

    - سمینار مسائل نوجوانان و جوانان

    - سخنرانی برای دبیران ارامنه در زمینه کتابداری

    - اهدائی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی

    - اهدائی دانشجویان رشته روانشناسی و انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی

    کتاب ها

    - روانشناسی پرورشی نوین

    - اندازه گیری ، سنجش و ارزشیابی آموزشی

    - سنجش ، فرآیند و فرآورده های یادگیری

    - تغییر رفتار و رفتار درمان

    - روشهای یادگیری و مطالع

    - اندازه گیری و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

    - روش تهیة پژوهشنامه

    - روانشناسی تربیتی

    - اندازه گیری و سنجش در علوم تربیتی

    - مقدمه ای بر نظریه های یادگیری

    - فراسوی آزادی و شأن

    - ویژگی های آدمی و یادگیری آموزشگاهی

    - روشهای مطالعه

    - طبقه بندی هدفهای پرورشی

    - رفتار درمانی، کاربرد و بازده ها

    - واژه نامة روانشناسی و زمینه های وابسته

    - تاریخ روانشناسی نوین


    مقالات

    - کارآیی معلم و تربیت معلم

    - مفاهیم و اصول و روش تدریس آنها

    - کاربرد ملاک مطلق و نسبی در امتحان و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

    - سؤالات چند انتخابی و نحوة تهیة آنها

    - اشاره ای به نظریة یادگیری و نقدی بر کتاب «فراسوی آزادی و حرمت ب.اف. اسکینر»

    - ارزشیابی اثربخشی فعالیتهای آموزشی معلمان به وسیله دانشجویان

    - اشاره ای به علم رفتار و نگاهی به کتاب «آنسوی آزادی و شأن»

    - طرحهای پژوهشی تک آزمودنی

    - آموزش به کمک روشهای تغییر رفتار

    - روشهای افزایش رفتارهای مطلوب موجود در دانش آموزان

    - روشهای ایجاد رفتارهای مطلوب تازه در دانش آموزان

    - زنجیره کردن رفتار

    - روشهای نگهداری رفتارهای مطلوب

    - روشهای کاستن رفتارهای نامطلوب

    - روشهای منفی کاستن رفتارهای نامطلوب

    - تنبیه

    - درماندگی آموخته شده

    - تعریف و طبقه بندی تفکر

    - ارزشیابی دانشجویان از استادان؛ تا چه اندازه می توان به آن اعتماد کرد؟

    - استرس و اضطراب از دیدگاه نظریه های یادگیری

    - آموزش معلم محور و آموزش کتاب محو

    - بازنگری کتابهای روانشناسی دورة آموزش متوسطة عمومی

    - تأثیر موفقیت و شکست تحصیلی بر سلامت روانی دانش آموزان

    - ملاکهای شایستگی معلم

    - روش آموزش متقابل وسیله ای برای پرورش راهبردهای شناختی و فراشناختی

    - روابط منبع کنترل درونی- بیرونی و الگوهای رفتاری

    - روش تهیة پژوهشنامه در روان شناسی و علوم تربیتی

    - مقایسة اثربخشی روش آموزشی مبتنی بر یادگیری در حد تسلط

    - روشهای ارزشیابی معلم

    - مقایسة سبکهای یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت

    - نظریة سازندگی یادگیری و کاربردهای آموزشی آن

    - تکنولوژی آموزشی و روانشناسی یادگیری.

    - مقایسة سبکهای یادگیری (وابسته به زمینه و نابسته به زمینه) دانش آموزان

    - بررسی تحولی سبکهای تفکر در دانش آموزان و دانشجویان

    - اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری بر سرعت خواندن، یادداری و درک

    - مفهوم سنجش و تأثیر آن بر روش آموزش معلم و کیفیت یادگیری دانش آموزان

    - مقایسة اثر بخشی درمانهای رفتاری، شناختی و گروه درمانی در درمان اعتیاد

    - تأثیر دانش فراشناختی و آموزش روش خودپرسشگری هدایت شده

    - راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

    - تأثیر سن و جنس بر تحول صلاحیت راهبردی حساب در کودکان ایرانی

    - تأثیر مشترک راهبردهای یادگیری و سبکهای تفکر بر درک مطلب دانش آموزان

    - نقش باورهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری و جنسیت در عملکرد تحصیلی

    - تأثیر میزان دانش معلم از موضوع تدریس بر نحوة بیان مطالب و یادگیری

    - نه هوش هیجانی، نه هیجان هوشی

    - تأثیر راهبردهای سازماندهی، علامت گذاری و حاشیه نویسی و خلاصه کردن

    - تأثیر ارزشیابی توصیفی بر ویژگیهای شناختی، عاطفی و روانی- حرکتی دانش آموزان

    -Learning and study strategies of medical students in Mashhad ……..192

    - چگونگی تشکیل مفاهیم ریاضی در کودکان

    - سه روش آموزش حفاظت محیط در مدرسه به عنوان مراحل متوالی اجرای عملی

    - تأثیر پژوهش بر فعالیت آموزش و پرورش

    - چه بر سر روان شناسی به عنوان علم رفتار آمده است؟











راهنمای نصب

راهنمای نصب:


راهنمای دانلود: در صورت مشکل داشتن لینک دانلود لطفاً از طریق پشتیبانی و یا از قسمت نظرات پایین همین صفحه اطلاع دهید تا لینک بررسی شود. با نرم افزار مدیریت دانلود ( اینترنت دانلود منیجر ) دانلود نمایید.

مشخصات

فرمت :

زبان :

تعداد صفحه :

اندروید مورد نیاز :

نویسنده : زینال
تاریخ ارسال این مطلب : 1393/01/12
عنوان این مطلب : زندگینامه دکتر علی اکبر سیف
دسته : تحقیق،جزوه،پروژه »
آدرس کوتاه این مطلب : www.zeynal.ir/2030.html

نظرات شما

نظر شما
نام شما:
ایمیل:
وبسايت:
کد تایید:
نظر خود را در کادر زیر بنویسید

پسورد تمامی فایلهای فشرده شده www.zeynal.ir می باشد.

دانلود Hamrah site zeynal v5.3 - نرم افزار همراه سایت زینال


  • http://zeynal.ir/uploads/z/zeynal/375276.jpg


    برنامه همراه سایت زینال در نسخه اندروید منتشر شد. شما کاربران با نصب این برنامه در گوشی اندروید خود ، میتوانید به راحتی از سایت بازدید کرده و از به روزرسانی آن آگاه شوید. با نصب این برنامه در گوشی موبایل یا تبلت ، در هر جا که باشید میتوانید از سایت بازدید نموده و از مطالب آن استفاده کنید.