دست از راحت طلبی برداريد. فقط زماني پيشرفت خواهی کرد که با سختيها و مشکلات مقابله کنيد
کاربر گرامی ، لطفا با یکی از مرورگرهای زیر از سایت بازدید کنید تا بهتر بتوانید از تمامی مطالب استفاده نمایید

کارهایی که باعث میشوند صبح ها پرانرژی از خواب بیدار شوید

  • دسته: مهارتهای زندگی »


    http://zeynal.ir/uploads/z/zeynal/374578.jpg


    تصور کنید: با طلوع آفتاب از خواب بیدار می‌شوید، بدون ذره‌ای درنگ از تخت خواب بیرون می‌آیید و به بدنتان کش‌وقوسی می‌دهید. روز محشری پیش رو دارید و برای شروع روز خود سر از پا نمی‌شناسید.

    فورا لباس‌های ورزشی خود را می‌پوشید و برای یک تمرین سبک و لذت‌بخش در یک صبح دل‌انگیز و دوست‌داشتنی از منزل بیرون می‌روید. وقتی به منزل بازمی‌گردید، دوش می‌گیرید و سرحال و قبراق برای تجربه یک روز عالی حاضر می‌شوید. وقتی وعده صبحانه را میل می‌کنید احساس شادابی می‌کنید اما هنوز برای بیرون رفتن زود است. احساس می‌کنید پرانرژی و کاملاً هوشیار هستید و آماده‌اید روزی موفق و لذت‌بخش را آغاز کنید.

    بنده قبلا فکر می‌کردم سحرخیز بودن یا اینکه از روی عادت و به صورت طبیعی صبح زود از خواب بیدار شدن فقط مختص افراد خوش‌شانس است. معمولاً شب‌ها دیر می‌خوابیدم و بیدار شدن آن هم صبح خروس‌خوان برای من دردناک‌ترین چیز ممکن بود؛ اما بعد از اینکه چند استراتژی متفاوت را امتحان کردم و روتین زندگی‌ام را تغییر دادم، متوجه شدم اینکه صبح زود پرانرژی از خواب بیدار شویم هدف منطقی است که به سادگی می‌توان به آن دست یافت. بعد از مدتی تلاش فهمیدم روتین خوابیدن و بیدار شدن بیش از اینکه ویژگی ژنتیکی و وراثتی باشد عادتی اکتسابی است که می‌توان با تمرین و پشتکار به آن دست یافت؛ و اگر شما هم مثل من باشید، به احتمال زیاد چند عادت موجود در سبک کنونی زندگی‌تان است که بر کیفیت خوابتان تأثیر گذاشته‌اند.

    اگر می‌خواهید خواب شبانه باکیفیت و خوبی داشته باشید و صبح‌ها پرانرژی از خواب بیدار شوید به مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود توجه کنید و از این پس این ۵ مورد را جدی بگیرید:

    مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید
    چیزی که می‌خورید و کیفیت خوابتان به نحو شگفت‌انگیزی به هم وابسته‌اند. در واقع، بین غذایی که می‌خورید و کیفیت خوابتان ارتباط تنگاتنگ و ناگسستنی وجود دارد. رژیم غذایی باکیفیت بر کیفیت خواب مقدم است، پس اصلاً سعی نکنید این مورد را نادیده بگیرید. امروزه ما با انواع مواد غذایی فرآوری شده، تنقلات مملو از شکر، سدیم و مواد افزودنی مصنوعی احاطه شده‌ایم. متأسفانه این مواد غذایی بدن را به نوعی مسموم کرده به همین خاطر در صورت استفاده از این مواد غذایی صبح خسته از خواب بیدار می‌شویم.

    ( اگر می‌خواهید خوب استراحت کنید تا می‌توانید میوه و سبزیجات مصرف کنید. )

    شام سبک بخورید

    ضرب‌المثل معروفی در این زمینه وجود دارد که می‌گوید: صبحانه را مثل شاه میل کنید، ناهار را مثل یک شاهزاده و شام را مثل گداها غذا بخورید. حیرت‌انگیز است که چطور جوامع مختلف در سرتاسر جهان سیستم فرسوده اما زیرکانه‌ای طراحی کرده‌اند که در آن صبحانه سبک، ناهار متوسط و شام نیز سنگین و مفصل است. اگر شب‌ها نمی‌توانید راحت بخوابید احتمالاً به این خاطر است که وعده شام شما خیلی سنگین است و هضم آن برای سیستم بدنتان بیشتر از حد معمول طول می‌کشد. برای حل مشکل سعی کنید میوه و سبزیجات را به ستاره‌های درخشان وعده شام بدل کنید. هضم آن‌ها ساده است و به همین خاطر در صورت استفاده کیفیت خواب شما افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

    روتین صبحگاهی ویژه‌ای داشته باشید
    قبلاً فکر می‌کردم روتین‌ها خیلی خسته‌کننده هستند اما بعداً متوجه شدم همه روتین‌ها بد نیستند. اگر برای صبح‌ها وقتی از خواب بیدار می‌شوید روتین ویژه‌ای داشته باشید به شما حس هدفمندی و پیشرفت می‌دهد. برای نمونه یک روتین ویژه می‌تواند به این شکل باشد: از خواب بیدار شوید، ورزش کنید، دوش بگیرید و بعد وعده صبحانه را میل کنید. شاید هم ترجیح دهید شروعی آرام با مطالعه چند برگ از یک کتاب الهام‌بخش داشته باشید یا جدول حل کنید. هر چیزی که شما را برای روز پیش رو آماده و گرم می‌کند را انجام دهید.

    ورزش کنید
    ورزش معانی و تعابیر متفاوتی دارد. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند باشگاه بروند و از ورزش در کنار دوستان خود لذت ببرند. عده‌ای دوست دارند صبح‌ها برای دویدن یا پیاده‌روی به پارک یا جنگل بروند. در این میان افرادی هم هستند که انجام کارهای مربوط به منزل یا باغ و باغچه را نوعی ورزش می‌دانند. فرقی نمی‌کند کدام نوع ورزش را انتخاب می‌کنید، چیزی که اهمیت دارد این است که حتماً ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید و با قدرت و پشتکار تمام آن را دنبال کنید. ورزش به شما کمک می‌کند شب‌ها راحت‌تر بخوابید و صبح‌ها پرانرژی از خواب بیدار شوید. در طی روز نیز هوشیارتر خواهید بود.

    وقتی خسته‌اید بخوابید
    تا حالا شده فقط به خاطر اینکه به ساعت نگاه کرده‌اید و متوجه شده‌اید وقت خواب است به رخت خواب بروید؟ اگر جواب شما مثبت است، احتمالاً کاملاً هوشیار هستید اما به زور می‌خواهید بخوابید.

    نتیجه‌ نهایی؟ در تخت خواب غلت می‌خورید و چشم‌ها را می‌بندید اما اصلاً نمی‌توانید بخوابید.

    به جای این کارهای بیهوده به بدنتان گوش کنید. اگر وقت خواب است اما هنوز کاملاً هوشیار هستید، کارهای آرامش‌بخش انجام دهید. مطالعه کنید. برای روز بعد برنامه‌ریزی کنید. به چند ترانه آرام گوش کنید. وقتی پلک هاتون سنگین شد، دیگر وقت خواب است و بهتر است به تخت خواب بروید. اگر می‌خواهید صبح‌ها پرانرژی از خواب بیدار شوید خواب باکیفیت شبانه خیلی مهم است. اگر شب‌ها خوب بخوابید، روز بعد را نیز پرانرژی شروع خواهید کرد و در طی روز نیز کارآمدتر و هوشیارتر خواهید بود.

    اگر تمام راهکارهای مطرح شده در این مقاله را ترکیب کرده و استفاده کنید، شادتر خواهید شد و مطمئناً در طی مسیر زندگی موفق‌تر و خوشبخت‌تر خواهید بود.











راهنمای نصب

راهنمای نصب:


راهنمای دانلود: در صورت مشکل داشتن لینک دانلود لطفاً از طریق پشتیبانی و یا از قسمت نظرات پایین همین صفحه اطلاع دهید تا لینک بررسی شود. با نرم افزار مدیریت دانلود ( اینترنت دانلود منیجر ) دانلود نمایید.

مشخصات

فرمت :

زبان :

تعداد صفحه :

اندروید مورد نیاز :

نویسنده : زینال
تاریخ ارسال این مطلب : 1395/02/07
عنوان این مطلب : کارهایی که باعث میشوند صبح ها پرانرژی از خواب بیدار شوید
دسته : مهارتهای زندگی »
آدرس کوتاه این مطلب : www.zeynal.ir/3524.html

نظرات شما

نظر شما
نام شما:
ایمیل:
وبسايت:
کد تایید:
نظر خود را در کادر زیر بنویسید

پسورد تمامی فایلهای فشرده شده www.zeynal.ir می باشد.

دانلود Hamrah site zeynal v5.3 - نرم افزار همراه سایت زینال


  • http://zeynal.ir/uploads/z/zeynal/375276.jpg


    برنامه همراه سایت زینال در نسخه اندروید منتشر شد. شما کاربران با نصب این برنامه در گوشی اندروید خود ، میتوانید به راحتی از سایت بازدید کرده و از به روزرسانی آن آگاه شوید. با نصب این برنامه در گوشی موبایل یا تبلت ، در هر جا که باشید میتوانید از سایت بازدید نموده و از مطالب آن استفاده کنید.