دست از راحت طلبی برداريد. فقط زماني پيشرفت خواهی کرد که با سختيها و مشکلات مقابله کنيد
کاربر گرامی ، لطفا با یکی از مرورگرهای زیر از سایت بازدید کنید تا بهتر بتوانید از تمامی مطالب استفاده نمایید

غذاهای گیاهی حاوی کلسیم

  • دسته: فواید میوه و سبزیجات »


    http://zeynal.ir/uploads/z/zeynal/374874.jpg



    زمانی که در مورد غذاهای غنی از کلسیم فکر می‌کنید، شاید شیر و محصولات لبنی اولین چیزی است که به ذهنتان خطور می‌کند. همیشه نمی‌توان از لبنیات استفاده کرد.

    در این مطلب قصد داریم 10 غذای گیاهی را معرفی کنیم که حاوی کلسیم است:

    کلم بوک چوی:
    کلسیم: به ازای نصف پیمانه کلم بوک چوی ۷۹ میلی گرم

    ساقه‌های سبز یا سفید این کلم زمانی که پخته شود نیز ترد باقی می‌ماند. این کلم سرشار از کلسیم، ویتامین C و آنتی اکسیدان است. بوک چوی در غذاهای آسیایی زیاد دیده می‌شود.


    برگ چغندر
    کلسیم: به ازای نصف پیمانه چغندر پخته ۸۲ میلی گرم

    چغندر معمولا به خاطر ریشه متراکمش شناخته شده است اما برگ‌های آن نیز طعم خوبی دارد و سرشار از مواد مغذی همچون کلسیم و ترکیباتی همچون بتائین است که به جریان بهتر خون کمک می‌کند.


    بادام:
    به ازای ۲۸ گرم از بادام ۸۲ میلی گرم کلسیم وجود دارد. در میان آجیل‌ها، بادام سرشار از پروتئین، روغن‌های سالم، ویتامین B و سایر مواد معدنی همچون کلسیم است. بادامی که در روغن سالم تفت داده شده کلسیم بیشتری از بادام خام دارد. شما می‌توانید بادام برش خورده را روی سالاد و سایر مواد غذایی بریزید.


    لوبیا چیتی:
    کلسیم: به ازای نصف پیمانه لوبیا چیتی پخته شده ۸۶ میلی گرم

    لوبیا چیتی منبع خوبی از پروتئین، فولات، فیبر و مواد معدنی همچون کلسیم است. شما می‌توانید آن را به صورت پخته در سالادها و غذاهای خود به کار ببرید.


    کلم:
    کلسیم: به ازی نصف پیمانه کلم پخته شده ۹۰ میلی گرم

    این کلم نیز همانند سایر کلم‌های موجود در این خانواده، می‌تواند کلسیم، آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مورد نیاز را به رژیم غذایی افراد اضافه کند.



    لوبیای سفید:
    کلسیم: به ازی نصف پیمانه لوبیای سفید پخته شده ۹۶ میلی گرم

    این لوبیاها را می‌توان به راحتی در رژیم غذایی گنجاند. لوبیای سفید حاوی پروتئین، کلسیم و فیبر است.شما می‌توانید آن را در سوپ، ساندویچ یا سایر غذاها استفاده کنید.


    ریشه تارو:
    کلسیم: به ازای نصف پیمانه ریشه تاروی پخته شده 102 میلی گرم

    ریشه تارو شبیه سیب زمینی سفید است و کلسیم بسیار زیادی دارد.



    لوبیای چشم بلبلی:
    کلسیم: به ازی نصف پیمانه لوبیای پخته شده ۱۰۶ میلی گرم

    این لوبیا نیز می‌تواند منبع خوبی برای کلسیم باشد. شما می‌توانید آن را به همراه هویج، کرفس، پیاز و سیر تفت دهید.


    گیاه سلمه تره:
    کلسیم: به ازی نصف پیمانه سلمه تره پخته شده ۱۱۴ میلی گرم

    این گیاه طعم خوبی دارد و سرشار از کلسیم و پروتئین و نیز ویتامین A و C است. سلمه تره جزو هشت علف هرزی است که می‌توان آن را مصرف کرد.


    میوه کاکتوس:
    کلسیم: به ازای یک دوم پیمانه ۱۲۲ میلی گرم

    زمانی که پخته شود طعم خوبی خواهد داشت. شما می‌توانید آن را به صورت نواری با مربعی برش دهید و در تاکوهای خود استفاده کنید. این گیاه مواد معدنی بسیار همچون منیزیم و کلسیم دارد و به تنظیم قند خون کمک می‌کند.











راهنمای نصب

راهنمای نصب:


راهنمای دانلود: در صورت مشکل داشتن لینک دانلود لطفاً از طریق پشتیبانی و یا از قسمت نظرات پایین همین صفحه اطلاع دهید تا لینک بررسی شود. با نرم افزار مدیریت دانلود ( اینترنت دانلود منیجر ) دانلود نمایید.

مشخصات

فرمت :

زبان :

تعداد صفحه :

اندروید مورد نیاز :

نویسنده : زینال
تاریخ ارسال این مطلب : 1395/02/26
عنوان این مطلب : غذاهای گیاهی حاوی کلسیم
دسته : فواید میوه و سبزیجات »
آدرس کوتاه این مطلب : www.zeynal.ir/3540.html

نظرات شما

نظر شما
نام شما:
ایمیل:
وبسايت:
کد تایید:
نظر خود را در کادر زیر بنویسید

پسورد تمامی فایلهای فشرده شده www.zeynal.ir می باشد.

دانلود Hamrah site zeynal v5.3 - نرم افزار همراه سایت زینال


  • http://zeynal.ir/uploads/z/zeynal/375276.jpg


    برنامه همراه سایت زینال در نسخه اندروید منتشر شد. شما کاربران با نصب این برنامه در گوشی اندروید خود ، میتوانید به راحتی از سایت بازدید کرده و از به روزرسانی آن آگاه شوید. با نصب این برنامه در گوشی موبایل یا تبلت ، در هر جا که باشید میتوانید از سایت بازدید نموده و از مطالب آن استفاده کنید.